Biz Asimptot, İzmir’li Garage Rock grubu. Konserlere gömlek kravatlarla çıksak da yaptığımız müzik “resmi” tarzının tam tersi. The Strokes, The Stooges, The White Stripes gibi.
Vokalist Çilek Tarafından 2023 Ocak’da sıkkınlık ve hayattan kaçış olarak başladı. O zamandan beri 3 albüm ve 8 single çıkardık. Şarkıların tarzı “3 dakka boyunca aynı riff” den “8 farklı modülasyonlu 6/8 ritim prog rock” gibi geniş çeşitlikte olduğundan tam bir betimleme yapmak zor. Dinleyiciler hep bizi rahat ve müziğimizi kâle almayan tipler olarak bilse de arkada çok sık bir çalışma düzenimiz var. Bu yüzden yeni albümümüzün ismini de biraz kinayeli koyduk. "Beni Ciddiye Al".
Haziran'da çıkacak olan albümümüz "Beni Ciddiye Al" albümünden 3. single şarkımız "1560 Işık Yılı".
80'ler Japon City Pop ve David Bowie gibi uzaydan bahseden şarkılardan esinlendiğimiz"1560 Işık Yılı" uzak gelecekte uzayda çalışan birinin Dünya'daki sevdiğine ulaşmaya çalışırken bir kara deliğe düşüp 40 yıl geç kalmasını konu alıyor. Şarkıda "Spagettileşmek" ve "Dyson Küresi" gibi uzay sci-fi terimlerine göndermeler bulunmakla beraber içerisinde çok çeşitli enstrümanlar ve atmosferik synthler bulunmakla. Enerjik başlayan şarkı klimaktik bitiyor. Alternatif listelere yakışır şekilde.

Vokal, ritim gitar: Çilek
Elektrik gitar: Vedat Sarp Baskın
Bas gitar: Emin Eren
Davul: Alp Bayram
Söz & Müzik: Çilek
Düzenleme: Asimptot
Prodüktör – Mix – Mastering: Çilek
